Kom in actie tegen trombose, draag de steunkous!

De Trombosestichting vraagt op Wereld Trombose Dag, vrijdag 13 oktober, aandacht voor de gevaren van trombose met de presentatie van onze steunkous door acteur Bartho Braat. Met de aanschaf van de steunkous steunt u het tromboseonderzoek. Deze steun is hard nodig, want trombose komt vaak voor en is vaak fataal. Veel mensen denken bij trombose bovendien aan oude mensen. Dat is onterecht. 18 of 80, actief of niet, iedereen kan trombose krijgen. Trombose is ernstig en kan leiden tot invaliditeit en overlijden.

Op 13 oktober, Wereld Trombose Dag, presenteert de Trombosestichting de steunkous. Een mooi en kleurrijk paar sokken voor iedereen.

Met deze steunkous vragen we aandacht voor trombose. Dat is hard nodig: trombose komt vaak voor en is ernstig. Eén op de 4 mensen overlijdt aan de gevolgen van trombose. Bij trombose blokkeert een ongewenst bloedstolsel de bloedstroom in een ader of slagader. Jaarlijks krijgen ruim 40.000 mensen een trombose in een ader in hun arm, been, of longen. En evenveel mensen krijgen een hart- of herseninfarct. Bijna de helft van de mensen met een ernstige trombose ontwikkelt het post-trombotisch syndroom (PTS). Zij moeten vaak levenslang medicijnen gebruiken en een (medische) steunkous dragen. Zij houden ernstige beperkingen over aan de trombose. Daarom is meer onderzoek naar trombose zeer hard nodig.

De steunkous is vanaf 13 oktober leverbaar. Draag de steunkous en steun het tromboseonderzoek!